11 Kasım 2009 Çarşamba

FIRINDA KARNABAHAR

sevgili arkadaşlar hani bizimkiler yemek konusunda biraz nanemolla demiştim ya artık onlara beğendireyim diye karnabaharı sokmadığım şekil kalmadı en lezzetlilerden biri de işte bu ..bunu ( her yeni tarife ben buna alışmamışım diyen 6 yaşında ki oğlum ve karnabaharın kokusuna bile dayanamayan eşim)bayıla bayıla yediler.
malzemeler
1 karnabahar
250 grdan biraz fazla kıyma
2 soğan
1 çorba k salça
1 çay kaşığı kimyon ,
karabiber, sarmısak
şeker
tuz
beşamel sos için
1 su bard süt
1 çorba kaşığı un
50 gr margarin ya da tereyağ
üstü için 1 su bard rende kaşar
yapılışı
karnabaharları 1 çybardağı eklediğimiz tuzlu suda haşlayalım.tam pişmeden çıkarıp süzelim .bir tepsiye dizip kıymayı hazırlayalım.soğanları yemeklik doğrayıp kıymayı ekleyelim kavurduktan sonra salçayı va sarmısağı ekleyelim tuzunu kimyonunu ve 2 kesme şekeri kıymaya katalım.pişen kıymayı karnabaharın her yerine eşit dağıtalım.sonra margarini eritip unu kavuralımhafif renk değişince sütü yavaş yavaş karıştırmaya devam ederken ekleyelim.muhallebi kıvamına gelince az tuz ekleyelim altını kapatalım.eğer topaklanırsa panik yok el mikseriyle karıştırıp yolumuza devam...sosu da karnabaharın üstüne dökelim.üstünü de kaşar peyniri rendesiyle doldurup 200 derece fırında 25 dk pişirip üstü kızarınca fırından alalım.afiyet olsun..
Posted by Picasa

2 yorum:

  1. Ellerine sağlık canım bende anca fı
    rında yapınca yedirebiliyorum öptüm

    YanıtlaSil
  2. bizimkilerde maalesef karnıbaharın kokusuna dayanamaz ve bu tarife hep benim kurtarıcım olur.ellerine saglık.

    YanıtlaSil