25 Nisan 2009 Cumartesi

dostlarla nefis bir pazar kahvaltısı ÇİĞ BÖREK

bu pazar havanın harika olacağını söylediklerinde hemen bir kahvaltı tasarladım.arkadaşlarla çok güzel bir gün geçirelim dedik ve ben hazırlıklara başladım.aklımda çiğ börek vardı daha önce de 1 kere yapmıştım nefis olmuştu.yanına da közlediğim biberlerden peynirli ezme ...bunlar için sabah 6 buçukta kalktım......ve...


























Çiğ börek

malzemeler

.2 su b un

.1 yumurta

.1 su b su

.250gr kıyma

.1 küçük soğan rendesi

.istenirse maydonoz


yapılışı

.hamuru yoğurduktan sonra kulak memesi kıvamını aldıktan sonra yarım saat dinlendirelim.

yarım ay şeklinde açtığımız hamurların içine kıymayı koyup kapatalım kızgın yağda kızartalım

afiyet olsun....







7 tahıllı ekmek





peynrli ezme

malzemeler
.5 tane kırmızı biber közlenmiş
.1 çay bardağı rende beyaz peynir
.1 çay kaşığı hazır çemen arzuya göre
tuz zeytinyağ
yapılışı:
biberleri közledikten sonra peynir çemen ve zeytinyağı ekleyip ister rondodan kısa bir süre 3 -4 sn lik ister çatalla ezerek karıştıralım. ekmeğe sürüp yenilebileceği gibi davetlerde kanepe ler için de uygundur. afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder