25 Mayıs 2009 Pazartesi

YAŞ PASTA YAPILIŞI

böğürtlenli yaş pasta
malzemeler
5 yumurta
5 bard un
5bard şeker
1 pk kabartma tozu
vanilya
yarım kahve finc su
yapılışı
ben bu malzemeleri 2 kere kullanarak 2 pandispanya yaptım.biraz heybetli bir pasta yapmak için .isterseniz her bir pandispanyayı iple ikiye bölerekte arasına krema koyarak yapabilirsiniz.yumurtaların sarısını ve beyazını ayrı ayrı çırpalım.beyazı köpük olana kadar.unu kabatrma tozunu şekeri ve suyu yumurta sarısına karıştırıp iyice çırpalım.fırını 170 dereceye ısıtalım.yumurta beyazını ve diğer hazırladığımız karışımı hafifçe karıştırarak birbirine yedirelim.30 cmlik kalıbı yağlayıp karışımı dökelim.25-30dk önce 170 derece sonra 200 derece fırında üstü fazla kızarmadan çıkaralım.soğumaya bırakalım 2.kekide aynı şekilde pişirip böğürtlenleri rondoya atıp iri şekilde çekelim.ben hazır pasta ara kreması kullandım kremanın bir kısmına böğürtlenleri karıştıralım.bir kısmı sade kalsın keklerden birini tezgaha koyup böğürtlenli karışımı içine sürelim diğer keki kapatalım.keki sade kremayla iyice kaplayıp buzdolabında yarım saat bekletelim. ben şeker hamurunu hazır almıştım pastaya göre merdaneyle açıp üstünü kaplayalım.ve isteğe göre süsleyelim.afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder